I. Ogólne Warunki

1. Postanowienia podstawowe

(1) Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe spółki easy-tabs GmbH mają zastosowanie do umów zawartych między konsumentem lub przedsiębiorcą (dalej ,,klient”) a Sprzedającym bezpośrednio lub za pośrednictwem strony internetowej www.easy-tabs.com. Niniejszym za nieważne uznaje się stosowanie odrębnych warunków Klienta, chyba że strony postanowią inaczej.
(2) Konsumentem, w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, jest każda osoba fizyczna dokonująca czynności prawnych, które w przeważającej części nie mogą zostać zaliczone ani do działalności handlowej, ani do działalności związanej z wykonywaniem wolnego zawodu. Przedsiębiorcą, w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, jest osobą fizyczną lub prawną lub spółka osobowa zdolna do czynności prawnych, która przy dokonywaniu czynności prawnych działa w bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością handlową lub wykonywanym wolnym zawodem.

2. Zawarcie umowy

(1) Przedmiotem umowy jest sprzedaż towarów.

(2)
(2.1) Klient może złożyć ofertę za pośrednictwem formularza zamówienia on-line dostępnego w witrynie sklepu internetowego Sprzedawcy. Polega to na tym, iż Klient, po umieszczeniu w wirtualnym koszyku wybranych towarów, a także po ukończeniu elektronicznej procedury złożenia zamówienia, poprzez kliknięcie przycisku finalizującego proces, składa wiążącą prawnie ofertę zawarcia umowy w odniesieniu do towarów i/lub usług w koszyku.

(2.2) Poza uruchomieniem przycisku finalizującego proces zamawiania, poprzez kliknięcie dodatkowego pola wyboru Klient potwierdza, że jego zamówienie podlega opłacie.

(2.3) Sprzedawca przekaże Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży Towaru wraz z numerem zamówienia w rozsądnym czasie po jej zawarciu

(2.4) Sprzedający może przyjąć ofertę Klienta w terminie pięciu dni
– poprzez przekazanie Klientowi potwierdzenia zamówienia w formie pisemnej lub tekstowej (faksem lub pocztą elektroniczną); decyduje wówczas dane otrzymanie potwierdzenia zamówienia przez Klienta lub
– poprzez dostarczenie Klientowi zamówionego towaru; decyduje wówczas data dostarczenia towaru Klientowi lub
– poprzez wezwanie Klienta do zapłaty po złożeniu przez niego zamówienia.

Jeśli zajdą co najmniej dwa z powyższych zdarzeń, umowa zostanie zawarta w momencie, w którym jeden z tych zdarzeń zajdzie jako pierwszy. Nieprzyjęcie przez Sprzedawcę oferty Klienta w wyżej podanym terminie będzie jednoznaczne z odrzuceniem oferty. Tym samym Klient nie będzie dłużej związany swoim oświadczeniem woli.

(2.5) Okres na przyjęcie oferty rozpoczyna swój bieg w dniu następującym po wysłaniu oferty przez Klienta, a kończy się z upływem piątego dnia następującego po wysłaniu oferty.

(2.6) Podczas składania oferty za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia Sprzedającego, treść umowy zostanie po jej zawarciu zapisana przez Sprzedającego, a następnie przesłana Klientowi po wysłaniu jego zamówienia w formie tekstowej (np. mailem, faksem lub listownie). Sprzedający nie udostępni tekstu umowy w inny sposób. Jeżeli przed wysyłką zamówienia Klient utworzył konto użytkownika w sklepie internetowym Sprzedającego, dane dotyczące zamówienia zostaną zarchiwizowane na stronie internetowej Sprzedającego, a Klient będzie miał do nich bezpłatny dostęp za pośrednictwem chronionego hasłem konta użytkownika, do którego zalogować się można przy użyciu właściwych danych dostępowych.

(2.7) Przed wiążącym złożeniem zamówienia za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia Sprzedającego, Klient może sprawdzić poprawność wprowadzonych danych poprzez uważne przeczytanie informacji wyświetlających się na ekranie monitora. Skutecznym technicznym sposobem pozwalającym na lepsze wykrycie błędnych danych może być w użycie funkcji powiększania widoku w przeglądarce, która pozwoli powiększyć treść prezentowaną na ekranie monitora. Wprowadzone dane Klient może korygować w ramach elektronicznego procesu zamówienia za pomocą standardowych funkcji klawiatury i myszki do momentu wciśnięcia przycisku finalizującego proces zamówienia.

3. Prawo do odstąpienia od umowy
(3.1) Konsumentom przysługuje zasadniczo prawo do odstąpienia

(3.2) Szczegółowe informacje związane y prawem do odstąpienia znajdują się w pouczeniu o prawie do odstąpienia udzielonym przez Sprzedającego

4. Ceny i warunki płatności

(4.1) Podane przez Sprzedającego ceny są cenami całkowitymi, podanymi w PLN. Zawierają jeden ustawowy podatek VAT. Ewentualne dodatkowe koszty dostawy i wysyłki są podane osobno w opisie danego produktu.

(4.2) Klient ma do dyspozycji kilka sposobów płatności. Podane są one w sklepie internetowym Sprzedającego.

(4.3) Jeśli użytkownik korzysta z systemu płatności natychmiastowych (np. PayPal / PayPal Express, Amazon Payments, Sofortüberweisung, Klarna) jako metody płatności, zostanie przekierowany na stronę przeglądu zamówienia w naszym sklepie internetowym lub na stronę internetową dostawcy systemu płatności natychmiastowych.
Jeśli zostaniesz przekierowany do odpowiedniego systemu płatności natychmiastowych, dokonasz odpowiedniego wyboru lub wprowadzisz tam swoje dane. Ostatecznie dane zamówienia zostaną wyświetlone jako przegląd zamówienia na stronie internetowej dostawcy systemu płatności natychmiastowych lub po przekierowaniu z powrotem do naszego sklepu internetowego.

(4.4) Płatność za pośrednictwem Klarna
We współpracy z Klarna Bank AB (publ) (https://www.klarna.com/de/), Sveavägen 46, 111 34 Sztokholm, Szwecja, oferujemy następujące opcje płatności. W każdym przypadku płatność jest dokonywana na rzecz Klarna:

– Faktura: Termin płatności wynosi 14 dni od daty wysyłki towaru lub, w przypadku innych usług, wykonania usługi. Pełne warunki wystawiania faktur dla krajów, w których ta metoda płatności jest dostępna, można znaleźć tutaj: Niemcy (https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/de_de/invoice). Korzystanie z metod płatności faktura i/lub sprzedaż ratalna i/lub polecenie zapłaty wymaga pozytywnej weryfikacji kredytowej. W związku z tym przekazujemy dane użytkownika firmie Klarna w celu sprawdzenia adresu i zdolności kredytowej w ramach inicjowania zakupu i przetwarzania umowy zakupu. Należy pamiętać, że możemy zaoferować tylko te metody płatności, które są dopuszczalne na podstawie wyników kontroli kredytowej.

5. Prawo zatrzymania, zastrzeżenie własności

(5.1) Użytkownik może skorzystać z prawa zatrzymania tylko w zakresie, w jakim dotyczy ono roszczeń z tego samego stosunku umownego.

(5.2) Towar pozostaje naszą własnością do momentu całkowitej zapłaty ceny zakupu.

(5.3) Jeśli użytkownik jest przedsiębiorcą, obowiązują dodatkowo następujące postanowienia:

a) Zastrzegamy sobie prawo własności towarów do momentu całkowitego uregulowania wszystkich roszczeń wynikających z bieżących stosunków handlowych. Przed przeniesieniem własności towarów objętych zastrzeżeniem własności, zastaw lub przeniesienie własności w drodze zabezpieczenia jest niedozwolone.

b) Użytkownik może odsprzedać towary w ramach zwykłej działalności gospodarczej. W takim przypadku użytkownik już teraz ceduje na nas wszystkie roszczenia w wysokości kwoty faktury wynikającej z odsprzedaży; akceptujemy cesję. Użytkownik jest ponadto upoważniony do ściągnięcia należności. Zastrzegamy sobie jednak prawo do samodzielnego ściągnięcia należności, o ile użytkownik nie wywiąże się należycie ze swoich zobowiązań płatniczych.

c) Jeśli towar zastrzeżony zostanie połączony i zmieszany, nabywamy współwłasność nowego przedmiotu w stosunku wartości fakturowej towaru zastrzeżonego do innych przetworzonych przedmiotów w momencie przetwarzania.

d) Zobowiązujemy się do zwolnienia zabezpieczeń, do których jesteśmy uprawnieni, na żądanie klienta, o ile możliwa do zrealizowania wartość naszych zabezpieczeń przekracza roszczenie, które ma być zabezpieczone, o więcej niż 10%. Wybór zabezpieczeń do zwolnienia należy do nas.

6. Odpowiedzialność z tytułu wad

(6.1) W przypadku wady przedmiotu zakupu obowiązują przepisy ustawowe dotyczycące odpowiedzialności za wady. W drodze odstępstwa od powyższego obowiązują następujące postanowienia:

(6.2) Jeżeli Klient występuje jako przedsiębiorca,
Sprzedający ma prawo wybrać rodzaj świadczenia dodatkowego;
w przypadku nowych towarów termin przedawnienia za wady wynosi jeden rok od dnia dostawy towaru;
w przypadku używanych towarów co do zasady wyklucza się powołanie na prawo i roszczenia z tytułu wad;
przedawnienie nie rozpoczyna ponownie biegu, gdy w ramach odpowiedzialności za wady dojdzie do wykonania dostawy zastępczej.

(6.3) Jeżeli Klient występuje jako konsument, to w przypadku używanych towarów obowiązuje ograniczenie poniższych punktów: Wyklucza się możliwość dochodzenia roszczeń z tytułu wad, gdy wada wystąpiła dopiero po upływie roku od dnia dostarczenia towaru. Wad, które wystąpią w ciągu roku od dostarczenia towaru, można dochodzić w ustawowym okresie przedawnienia.

(6.4) Okres gwarancji wynosi jeden rok od daty dostawy towaru. Skrócenie tego okresu nie ma zastosowania
– za zawinione przez nas szkody wynikające z uszczerbku na życiu, ciele lub zdrowiu oraz za inne szkody spowodowane umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa;
– w zakresie, w jakim podstępnie zatailiśmy wadę lub przyjęliśmy gwarancję jakości rzeczy;
– w przypadku przedmiotów, które były używane w budynku zgodnie z ich zwyczajowym przeznaczeniem i spowodowały jego wadliwość;
– w przypadku ustawowych praw regresu, które przysługują użytkownikowi wobec nas w związku z prawami do wad.

 

7. Prawo stosowane, właściwość miejscowa sądu

(7.1) Zastosowanie ma prawo niemieckie. W przypadku konsumentów wybór prawa ma zastosowanie tylko w takim zakresie, w jakim ochrona przyznana przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa państwa zwykłego pobytu konsumenta nie zostanie cofnięta (zasada przychylności).

(7.2) Miejscem wykonania wszystkich usług wynikających z relacji biznesowych z nami oraz miejscem jurysdykcji jest nasza siedziba, o ile użytkownik nie jest konsumentem, ale handlowcem, osobą prawną prawa publicznego lub specjalnym funduszem prawa publicznego. To samo dotyczy sytuacji, gdy użytkownik nie posiada ogólnej jurysdykcji w Niemczech lub UE lub gdy jego miejsce zamieszkania lub zwykłego pobytu nie jest znane w momencie wniesienia powództwa. Prawo do wniesienia powództwa do sądu w innym ustawowym miejscu jurysdykcji pozostaje nienaruszone.

(7.3) Postanowienia Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów wyraźnie nie mają zastosowania.

8. Informacje dotyczące umowy

(8.1) Językiem umowy jest język niemiecki.

(8.2) Nie przechowujemy pełnego tekstu umowy. Przed wysłaniem zamówienia za pośrednictwem systemu koszyka online dane umowy można wydrukować lub zapisać elektronicznie za pomocą funkcji drukowania przeglądarki. Po otrzymaniu przez nas zamówienia, dane zamówienia, wymagane prawem informacje dotyczące umów sprzedaży na odległość oraz Ogólne Warunki Handlowe zostaną ponownie przesłane pocztą elektroniczną.

(8.3) W przypadku zapytań ofertowych składanych poza systemem koszyka zakupów online, użytkownik otrzyma wszystkie dane dotyczące umowy jako część wiążącej oferty w formie tekstowej, np. pocztą elektroniczną, którą można wydrukować lub zapisać elektronicznie.

 

9. Warunki dostawy i wysyłki

9.1 Dostawy towarów dokonuje się drogą wysyłki na adres dostawy wskazany przez Klienta, chyba, że strony postanowiły inaczej. Przy realizacji transakcji bierze się pod uwagę adres dostawy podany podczas składania zamówienia u Sprzedającego

9.2 W przypadku, gdy Klient występuje jako przedsiębiorca ryzyka przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia sprzedanego towaru przechodzi na Klienta w chwili, gdy Sprzedający wyda przedmiot spedytorowi, przewoźnikowi bądź innej osoby lub jednostce wyznaczonej do realizacji wysyłki. W przypadku gdy Klient występuje jako konsument ryzyko przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia sprzedanego towaru przechodzi co do zasady dopiero w chwili przekazania towaru Klientowi lub osobie uprawnionej do odbioru towaru. W drodze odstępstwa od powyższego, w przypadku konsumentów ryzyko przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia sprzedanego towaru przechodzi na Klienta już z chwilą wydania przez Sprzedającego przedmiotu spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie lub jednostce wyznaczonej do realizacji wysyłki, jeśli Klient zlecił wysyłkę spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie bądź w; jednostce wyznaczonej do realizacji wysyłki a Sprzedający nie wskazał wcześniej Klientowi tej osoby lub jednostki.

9.3 Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku nieprawidłowego lub nienależytego zaopatrzenia własnego. Obowiązuje to tylko w przypadku, jeśli Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak dostawy i gdy zawarł na przy należytej staranności konkretną transakcję zabezpieczającą z dostawcą. Sprzedający podejmie wszelkie możliwe starania w celu pozyskania towaru. W przypadku braku dostępności lub jedynie częściowej dostępności towaru Kupujący zostanie o tym fakcie niezwłocznie powiadomiony i niezwłocznie dojdzie do zwrotu świadczenia wzajemnego.

 

 

II. Dane firmy

easy-tabs GmbH
Waldseestrasse 30
76530 Baden-Baden
Niemcy
Telefon: +49(0) 171 479 4424
E-mail: info@easy-tabs.com

Alternatywne metody rozstrzygania sporów:
Komisja Europejska udostępnia platformę do pozasądowego rozwiązywania sporów online (platforma ODR), dostępną pod adresem https://ec.europa.eu/odr (https://ec.europa.eu/odr).